Hjälp kunden med skyltar

Många företagare jobbar mycket med extern reklam t.ex. i tidningar, radio, TV och på internet. Men man glömmer vilken betydelse den egna lokalen och synlighet i anslutning till den kan ha.

Detta är speciellt viktigt eftersom i din direkta närhet har du antagligen många viktiga kärnkunder. De befinner sig ju redan i närhet till din butik eller din företagslokal. Och om de bara är intresserade av de produkter som ditt företag erbjuder så har du ju redan en konkurrensfördel mot konkurrenterna. Att du redan finns där dessa potentiella kunder finns.

En annan fördel är att kunderna ser ditt företag eller din butik och vet var det är. En annons i media kan väcka ett intresse, men även om man anger adress så kanske de inte känner till den gatuadressen och det är ett ganska stort steg att leta om en viss gata ligger inom lämpligt område.

Då vänder man sig kanske till någon annan som man redan känner till istället.

Även om du inte har någon butik så kan din kontorslokal locka nya kunder om den är väl synlig. En tydlig skylt på dörren och postlådan är en självklarhet. Vi vill inte att en besökare ska ge sig av bara för att det var för svårt att hitta fram.

Man kan också använda andra platser för exponering t.ex. skyltar i fönstret, kanske går det att sätta någon banderoll mitt på väggen eller varför inte roll-ups på trappan.

Även brevbäraren kommer tacka dig om du märkt ut tydligt var posten ska läggas och när det kommer paket är det ingen risk att de inte hittar fram till rätt dörr.

 

8 nov 2016